بهترین شرکت نخ و نقشه ارسال دیدگاه

سوالی که اکثر خریداران نخ و نقشه دارند این است که بهترین شرکت نخ و نقشه کدام است؟ از کجا نخ و نقشه بخریم که از کیفیتش مطمئن باشیم؟ این سوالات به این دلیل است که مشتری هزینه و زمان زیادی برای بافت یک تابلو فرش با نخ و نقشه می‌کند. پس حق دارد با هزینه ای که میکند، بهترین کیفیت و بهترین نخ و نقشه را خریداری کند. با ما همراه باشید تا شما را برای خرید نخ و نقشه از بهترین شرکت راهنمایی کنیم.

نخ و نقشه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در ابتدا مواردی را بررسی میکنیم که یک نخ و نقشه خوب و با کیفیت باید داشته باشد. نخ و نقشه خوب، نخ و نقشه ای است که برای تولید آن از نخ باکیفیت استفاده شده و رنگرزی آن با دقت و کیفیت بالا انجام شده باشد. پس از رنگرزی نیز باید نخ های رنگرزی شده تست شوند تا مغایرت و اشتباهی در رنگرزی رخ نداده باشد. بعد از آن، پس از تست نخ ها، باید نخ و نقشه تابلو فرش به خوبی و بصورت منظم بسته بندی شود تا در راه و توسط پست آسیب نبیند. بعد از رسیدن نخ و نقشه به دست مشتری نیز باید شرکت ارائه دهنده تا اتمام بافت بافنده را یاری کند تا اگر مشکلی پیش آمد یا نخ و نقشه مشکلی داشت، شرکت به آن رسیدگی کند. در ادامه هر یک از این موارد را بررسی می‌کنیم.

نخ خوب

استفاده از نخ خوب و باکیفیت، پایه ترین و مشخص ترین فاکتوری است که شرکت نخ و نقشه باید در نظر بگیرد. در بازار نخ های مختلفی با کیفیت های مختلف موجود هستند. نخ و نقشه تابلو فرش باید با استفاده از نخ با کیفیت تهیه شود تا تابلو فرش بافته شده با آن نیز با کیفیت باشد.

عمده نخ استفاده شده برای تولید نخ و نقشه، نخ مرینوس می‌باشد. شرکت های فعالیت کننده در تبریز از نخ مرینوس تولید شده در تبریز استفاده می‌کنند. نخ های مرینوس نیز کیفیت ها  و نمره های مختلفی دارند. میتوان گفت ۹۹ درصد شرکت های نخ و نقشه تبریز از نخ نمره ۱۷ استفاده می‌کنند. میتوان گفت نخ نمره ۱۷ دارای کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی است.

نخ نمره 17 مورد استفاده برای نخ و نقشه تابلو فرش
نخ نمره ۱۷ مورد استفاده برای نخ و نقشه تابلو فرش

همچنین نخ نمره ۲۰ نیز برای تولید نخ و نقشه میتواند استفاده شود که صرفه اقتصادی ندارد. یعنی تفاوت کیفیت نخ نمره ۱۷ با نخ نمره ۲۰ در حدی نیست که ارزش هزینه اضافه را داشته باشد. نخ نمره ۱۷ تنها دارای پرز بیشتر نسبت به نخ نمره ۲۰ است.

نخ و نقشه‌ی تولید شده با نخ نمره بیست ، ۲۵ تا ۳۵ درصد گران تر خواهد بود. پس اگر در قیمت یکسان، شرکتی به شما می‌گوید که نخ ما نخ نمره ۲۰ است، حرف آنها را باور نکنید!! 🙂 . چون بعضی از شرکت ها برای اینکه مشتری را وادار به خرید از خودشان بکنند، نوع نخ را نخ نمره ۲۰ اعلام میکنند اما در واقعیت از همان نخ نمره ۱۷ استفاده می‌کنند. همان طور که گفته شد تفاوت کیفیت این دو نوع نخ محسوس نبوده و اگر تخصص بسیار بالایی نداشته باشید، نخ نمره ۲۰ را از نمره ۱۷ تشخیص نخواهید داد.

ابریشم بافت طبیعی یا مصنوعی؟

همه طرح های نخ و نقشه، علاوه بر نخ ها، چند رنگ ابریشم نیز دارند. ابریشم بافت در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار وجود دارد که قیمت و کیفیت آنها تفاوت زیادی باهم دارند. در حالی که در ظاهر تفاوت زیادی باهم ندارند. ابریشم طبیعی از پیله های طبیعی ابریشم فرآوری و تولید میشود و کیفیت و ماندگاری بالایی دارد. اما ابریشم مصنوعی از جنس الیاف مصنوعی مانند ویسکوز بوده و کیفیت پایین و ماندگاری پایینی دارد و با گذشت زمان پوسیده میشود.

ابریشم بافت طبیعی و درجه یک
ابریشم بافت طبیعی و درجه یک

قیمت ابریشم طبیعی حدود ۱۵ برابر ابریشم مصنوعی است. به تاریخ امروز (۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲) ابریشم بافت طبیعی دارای قیمت ۴ میلیون تومان به ازای هر کیلو است اما ابریشم بافت مصنوعی کیلویی ۳۰۰ هزار تومان است! پس هنگام خرید دقت کنید که اگر در قیمت یکسان، یک شرکت تعداد خیلی بالا مثلا ۲۰ تا ۳۰ عدد رنگ ابریشم ارائه می‌کند، پس باید به طبیعی بودن ابریشم های بافت آن شک کنید.

رنگرزی خوب

مهمترین و اصلی ترین فاکتور تاثیر گذار بر کیفیت نخ و نقشه تابلو فرش و کیفیت تابلو فرش بافته شده با آن، کیفیت رنگرزی نخ ها می‌باشد. یعنی اگر شرکتی نخ خارجی نیز استفاده کند ولی رنگرزی را با کیفیت بالا انجام ندهد، بازهم نخ و نقشه بی کیفیت شده و تابلو فرش بافته شده نیز کیفیت پایینی از لحاظ رنگبندی خواهد داشت.

نخ های رنگرزی شده در کارگاه نخ و نقشه آرازفرش تبریز
نخ های رنگرزی شده در کارگاه نخ و نقشه آرازفرش تبریز

پس باید از شرکت معتبری خرید کنید که کیفیت رنگرزی نخ ها را تضمین کند. کیفیت رنگرزی عبارت است از براق و درخشان بودن رنگ نخ ها، دو رنگ نبودن نخ ها و تطابق آن با پالت رنگی طرح. یعنی علاوه بر کیفیت رنگرزی، دقت رنگرزی نیز مهم است و رنگرزی نخ ها باید با دقت بالا انجام شود تا رنگ نخ ها متفاوت از عکس طرح نبوده و با پالت رنگی آن تطابق داشته باشد. اگر پس از رسیدن نخ و نقشه به دستتان میبینید که رنگ نخ ها با رنگ های پالت رنگی (کاغذ حاوی رنگ ها و شماره آنها) تفاوت دارد، اما شرکتی که از آن خرید کرده اید، میگوید متفاوت بودن رنگ نخ ها مهم نیست، بازهم حرف آنها را باور نکنید!! 🙂 . چون اگر رنگ نخ ها با رنگ های پالت رنگی متفاوت باشد، رنگبندی تابلو فرش شما نیز با عکس طرح متفاوت خواهد بود.

در نتیجه دقت کنید که کیفیت رنگ نخ هایی که خریده اید بالا باشد تا به تبع آن، کیفیت تابلو فرش بافته شده نیز بالا باشد. این امر فقط با خرید از شرکتی معتبر با سابقه بالا که دارای مشتریانی وفادار بوده و رضایت بالای مشتریان را جلب کرده است، ممکن خواهد شد.

نخ کافی

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که برای خریداران نخ و نقشه پیش می‌آید، کم آمدن نخ ها در حین بافت تابلو فرش است. شما باید از شرکتی خرید کنید که نخ ها را به اندازه کافی و حتی بیشتر از حد نیاز برای تابلو فرش در نظر می‌گیرد. اگر نخی حین بافت کم بیاید، شما مجبورید دقیقا نخ همرنگ آن را پیدا کرده و استفاده کنید تا تابلو فرشتان دو رنگ نشود. پیدا کردن همان رنگ نیز کار سخت و زمانبری بوده و باید چند روز در بازار بگردین تا عین همان نخ را پیدا کنید. اگر شرکتی که از آن خرید کرده اید، معتبر باشد، در صورت کم آمدن نخ نیز آن را برای شما بدون هزینه خواهد فرستاد. اما اگر معتبر نباشد، حتی جواب تلفن شما را نیز نخواهد داد!

تست نخ ها

نخ ها پس از رنگرزی و گلوله شدن، باید تست شوند تا مشکلی نداشته باشند. بعضی از شرکت ها این مرحله را انجام نمی‌دهند و با مشکل دار بودن نخ ها، هم خود را به دردسر می‌اندازند و هم مشتری را !

تست و کنترل نخ ها قبل از ارسال نخ و نقشه
تست و کنترل نخ ها قبل از ارسال نخ و نقشه

تست نخ ها به این دلیل انجام میشود که ممکن است هنگام رنگرزی اشتباهی مانند دو رنگ شدن نخ، رنگرزی نشدن یک یا چند نخ و اشتباه بودن شماره رنگ رخ داده باشد. حتی ممکن است در مرحله گلوله کردن نخ ها نیز شماره گذاری نخ ها اشتباه و جابجا انجام شده باشد. تشخیص این اشتباهات در مرحله تست رنگ انجام میشود. در مرحله تست، درست بودن شماره گذاری نخ ها، تطابق رنگ نخ با پالت رنگی و دو رنگ نبودن رنگ نخ ها کنترل می‌شود. پس باید از شرکتی خرید کنید که نخ ها را قبل از ارسال، تست و کنترل می‌کند.

تشخیص اینکه یک شرکت نخ ها را تست و کنترل میکند یا نه، امر سختی است. اما میتوانید آن را از حوصله و اخلاق کسی که سفارش را ثبت میکند و در تلفن جوابگوی شماست، تشخیص دهید. اگر پشتیبان و ثبت کننده سفارش با حوصله و دقت کافی جواب شما را داده و سفارش شما را ثبت می‌کند و همیشه در دسترس بوده و جوابگوی تماس شماست، پس حوصله‌ی تست نخ ها را نیز خواهد داشت! 🙂

بسته بندی منظم

یکی دیگر از فاکتور های نخ و نقشه خوب، بسته بندی خوب و منظم آن است. بسته بندی نخ و نقشه تابلو فرش باید با دقت و حوصله کافی و بصورت محکم انجام شود تا در راه رسیدن به شهر شما آسیب نبیند. اگر بسته بندی آن محکم نباشد، چون جعبه ها در پست و تیپاکس پرتاب می‌شوند، بسته بندی و کارتن آن آسیب دیده و پاره خواهد شد. اگر کارتن نخ ها پاره شود، احتمال بیرون ریختن و گم شدن محتویات آن وجود دارد. پس بسته بندی محکم و منظم نخ و نقشه نیز مهم است.

بسته بندی نخ و نقشه
بسته بندی نخ و نقشه

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و پشتیبانی نیز از اصلی ترین مواردی است که شرکت نخ و نقشه خوب باید داشته باشد. در حین بافت ممکن است مشکلاتی مانند کم آمدن نخ، بالازدگی یا پایین زدگی تابلو فرش و… برای بافنده پیش بیاید که نیاز داشته باشد با شرکت نخ و نقشه در میان بگذارد. اگر شرکت نخ و نقشه پشتیبانی و خدمات پس از فروش ضعیفی داشته باشد، بافنده در هنگام پیش آمدن مشکل سردرگم شده و به دردسر خواهد افتاد. اگر از شرکتی معتبر خرید کنید، هم کسری نخ شما را خواهد فرستاد و هم پاسخگوی مشکلات شما خواهد بود.

نخ و نقشه را از کجا بخریم ؟

پس از بررسی ویژگی های نخ و نقشه خوب، به این سوال میرسیم که نخ و نقشه خوب را از کجا بخریم؟ بهترین شرکت نخ و نقشه تابلو فرش کدام است؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بهتر است از شرکتی خرید کنید که سابقه و تجربه زیادی داشته و کیفیت بالایی ارائه دهد. همچنین پس از خرید نیز پشتیبانی خوبی داشته باشد. پیدا کردن یک شرکت خوب از میان شرکت های متعدد ارائه دهنده نخ و نقشه، کاری بسیار سخت و طاقت فرساست. با نگاهی به سایت شرکت نخ و نقشه به دنبال صفحه رضایت مشتریان و صفحه نمونه کارهای بافته شده آن شرکت باشید. اگر مشتریان یک شرکت از آن راضی باشند، حتما این امر را به شرکت منعکس می‌کنند. این شرکت نیز برای ایجاد اعتماد و اطمینان، این بازخوردها را منتشر خواهد کرد.

نخ و نقشه تابلو فرش
نخ و نقشه تابلو فرش

خرید از فروشگاه های آنلاین یا حضوری ؟

در مطلبی جداگانه به بحث درباره این مطلب پرداخته ایم که خرید نخ و نقشه از فروشگاه های آنلاین بهتر است یا فروشگاه های حضوری ؟

*** این مقاله را نیز بخوانید : نخ و نقشه را آنلاین بخریم یا حضوری ؟

بصورت خلاصه بگوییم که توصیه ما به شما خرید از فروشگاه های آنلاین است. چون اکثر فروشگاه های آنلاین، خودشان تولید کننده نخ و نقشه بوده و نخ و نقشه را با قیمت مناسب ارائه می‌کنند. همچنین شرکتی که تولید کننده است، برای جذب مشتری همواره سعی در ارائه کیفیت بالا دارد.

بهترین شرکت نخ و نقشه

شرکت نخ و نقشه آرازفرش با سابقه ۷ ساله در امر تولید نخ و نقشه، از با سابقه ترین و بهترین شرکت های نخ و نقشه تبریز است که کیفیت بالای نخ و نقشه و جلب رضایت مشتریان را اولویت اصلی خود قرار داده است. شرکت آرازفرش دارای پشتیبانی همیشه در دسترس و پاسخگوست که تا اتمام بافت تابلو فرش در کنار شما خواهد بود. ارائه کیفیت بسیار بالا توسط شرکت آرازفرش، باعث وجود مشتریان وفادار، کیفیت بالای تابلو فرش های بافته شده و رضایت مشتریان از این شرکت شده است.

شما میتوانید نظرات و رضایت مشتریان آرازفرش را در صفحه رضایت مشتریان مشاهده کنید. همچنین با مراجعه به صفحه نمونه کار ها و صفحه اینستاگرام نخ و نقشه آرازفرش میتوانید نمونه تابلو فرش های بافته شده با نخ و نقشه های این شرکت را مشاهده کنید.

شرکت آرازفرش دارای مجوز نماد اعتماد از وزارت صنعت و مجوز نماد ساماندهی از وزارت ارشاد است که این امر مهر تاییدی بر معتبر بودن این شرکت است.

آرازفرش تبریز
آرازفرش تبریز

نتیجه گیری

در این مقاله، ویژگی های یک نخ و نقشه خوب را ذکر کردیم. شرکتی که همه این موارد را رعایت کند، نخ و نقشه خوبی را به مشتریان خود ارائه خواهد داد. شرکت نخ و نقشه تابلو فرش آرازفرش تبریز، از معتبرترین شرکت های نخ و نقشه در سردرود تبریز است که مورد تایید اتحادیه تابلو فرش بوده و بدون شکایت مشتریان در اتحادیه، عنوان شرکت بدون شکایت را به خود اختصاص داده است.

شرکت آرازفرش تبریز، همه موارد گفته شده برای یک نخ و نقشه خوب را رعایت کرده و همواره بهترین کیفیت و بهترین پشتیبانی را ارائه می‌‎کند.

با یکبار خرید از ما، مشتری دائمی ما خواهید شد. کافیست یکبار امتحان کنید 😉

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *