پوشش حداکثری بیمه قالیبافی در طرحی جدید ارسال دیدگاه

به گزارش آرازفرش به نقل از مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع در گفت و گویی با خبرگزاری شاتا درباره طرح جدید بیمه قالیبافی اعلام کرد: با هماهنگی های بعمل آمده با معاون اشتغال روستایی ریاست جمهوری مبنی بر حمایت حداکثری از فعالان عرصه تولید فرش دستباف امکان پوشش حداکثری قالی بافان (460000 نفر) در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با شرایط جدید فراهم شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد : در این طرح بیش از 400 هزار قالیباف و فعال حرفه های مرتبط در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

بافت فرش دستباف

رافع تاکید کرد: در همین خصوص در تفاهم نامه ای میان مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امضا شده است. طبق این تفاهم نامه ارائه خدمات بیمه اجتماعی در خصوص بازنشستگی، پیری، از کارافتادگی کلی و فوت مشمولین مورد توافق قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین گفت : همه تلاش مرکز ملی فرش ایران و وزارت صمت معطوف به این موضوع بوده که تعداد بیمه گذاران حوزه قالیبافی و بافت فرش و تابلو فرش در کشور را افزایش دهد. رافع اعلام کرد، در این راستا در حال رایزنی و پیگیری موارد مربوطه هستیم.

حق بیمه قالیبافی

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود، حق بیمه سهم پرداختی قالیباف ها در سال اول رایگان بوده و توسط دولت پرداخت می شود. کلیه افراد شاغل به شغل قالیبافی و یا حرفه‌‎های مرتبط با آن که ساکن شهرها باشند نیز علاوه بر روستاییان می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند. مهمترین برنامه حمایتی از جامعه قالیبافی، فرش بافی، جاجیم و گلیم بافی و همچنین حرفه های مرتبط، انجام حمایت بیمه ای و ارائه خدمات مرتبط است.

رافع گفت : نقل و انتقال بیمه پردازی از این بیمه با سایر بیمه‌ها نظیر سازمان تأمین اجتماعی، بیمه بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و بالعکس طبق قانون نقل و انتقال امکان‌پذیر است.

آمار فعالان عرصه قالیبافی

طبق آمار موجود بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نفر فعال مستمر قالیبافی و 900 هزار نفر فعال غیرمستمر در حوزه قالیبافی در کشور فعال هستند که فقط حدود 200 هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه‌ای هستند.

رافع با بیان این موضوع که با توجه به پیگیری های بعمل آمده افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ( بیمه قالیبافی ) درصورت فعالیت در مشاغل فصلی نیاز به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی ندارند، مزایای مستمری پیری، مستمری ازکار افتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، مزایای مستمری از کار افتادگی کلی غیر ناشی از کار و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری از مزایای بیمه این صندوق برشمرد.

شناسایی مشمولان بیمه قالیبافی

رافع افزود: مرکز ملی فرش ایران، اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند را عملیاتی نموده است. اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه ای است که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.

این مطلب را نیز بخوانید : معرفی کامل خدمات آرازفرش

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *